REGULAMENT
privind
organizarea și desfășurarea cupelor ce formează
Campionatul Național de Darts
Campionatul Național de Darts – se va desfășura
sub egida Federației Române de Darts , pentru categoriile masculin , feminin și
juniori , conform prezentului regulament.
Pentru buna desfășurare a activității de darts , fiecare club sportiv
afiliat Federației Române de Darts va avea obligația să organizeze minim o cupă
în cadrul Campionatului Național de Darts , în fiecare sezon competițional la
care participă.
Organizarea unei Cupe Naționale implică desfășurarea a minim un concurs
național masculin.
Participarea sportivilor/sportivelor în cadrul Campionatului Național de
Darts , va fi restricționată persoanelor care nu au cetățenia română.
Cu ocazia desfășurării
concursurilor naționale , responsabil de buna desfășurare a acestuia este
clubul organizator.
Oficialul care se va asigura de
respecatarea tuturor regulamentelor FRD este DIRECTORUL DE CONCURS , nu
oficialii FRD.
Acesta la terminarea concursului
, va întocmi un referat ce va fi trimis către FRD (nu mai tarziu de 3 zile de
la terminarea concursului) , pe email la adresele daniela@federatiedarts.ro
și/sau presedinte@federatiedarts.ro.
Formularul tip a fost pus la
dispoziție de către FRD pe site-ul oficial www.federatiedarts.ro . Netrimiterea
acestui referat în timp util și cu completarea tuturor câmpurilor , aduce după
sine o sancțiune aplicată clubului organizator în sumă de 300 lei. (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
A.
Concursul național masculin :
Acest concurs va fi organizat de către un club sportiv
afiliat Federației Române de Darts , acesta putând să aleagă una din cele două
categorii de cupe. Un club sportiv nu este limitat la organizarea unei singure
cupe naționale.
1.
Cupe de categoria I-a :
Ø
Se vor anunța la momentul
solicitării de către FRD (în cadrul ședinței anuale a AG a FRD) în vederea
întocmirii Calendarului Competițional anual (în cazul în care un club dorește
să organizeze o cupă după anunțarea Calendarului Competițional , va fi necesară
anunțarea acesteia cu minim 2 luni înainte de organizare, cu precizarea că nu
poate fi organizată în aceeași dată cu vreo alta cupă, indiferent de categoria
acesteia , dacă aceasta a fost deja anunțată) , aceste cupe putând fi cuplate
câte 2 într-un weekend.
Ø
Afișul competiției va trebui
publicat cu cel puțin 14 zile înaintea începerii competiției , doar după
aprobarea acestuia de către președintele sau vicepreședintele FRD , acesta
trebuind să conțină toate informațiile necesare jucătorile , privind : locul
unde se desfășoară , ora începerii , categoria cupei , logo-ul FRD , logo-ul MS
, logo-urile partenerilor FRD , precum și alte informații care se consideră a
fi necesare de către clubul organizator. Nu se vor putea afișa logo-urile
sponsorilor personali ai cluburilor organizatoare , care intră în conflict cu
sponsorii FRD.
Ø
Condiții de organizare , clubul gazdă trebuie să organizeze competiții
pentru toate categoriile (masculin , feminin , juniori)
Ø
Asigurarea premiilor minime , 4.000
lei la masculin (conf. Hot. AG a
FRD din 08.04.2023) ,
Ø
Asigurarea unui număr de minim 14
board-uri (8 – masculin , 2 – feminin , 2 – juniori și 2 – antrenament) –
recomandarea Federației Române de Darts este : asigurarea unui număr de 16
instalații de joc , precum și un spațiu de joc adecvat.
Ø
Începerea concursului va fi la
ora 1300 în ziua de sâmbătă și 1100 în ziua de duminică ,
astfel că responsabilitatea întârzierii începerii unui concurs va reveni
clubului organizator , situație în care FRD , poate penaliza clubul organizator
cu suma de 500 lei dacă începerea concursului de întârzie mai mult de 15
minute.
Ø
Taxa de participare fiind de 80
lei / sportiv ,
Ø
Taxa Fee FRD – 750 lei ,
Ø
Fond de premiere : premiile vor fi
lăsate la latitudinea fiecărui club , minimul fondului de premiere fiind de 4.000
lei , cu obligativitatea premierii minim a locurilor 1–16.
Ø
Premiile minime , asigurate de
către clubul organizator , sunt : Locul 1 – 1.000 lei , Locul 2 – 600 lei ,
Locurile 3 – 2x400 lei , Locurile 5 – 4x200 lei și Locurile 9 – 8x100 lei
(conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023).
Ø
Clubul organizator , va avea
obligația să ofere cupe , medalii și diplome pentru ocupanții locurilor 1 , 2
și 3.
Ø
Sistem de joc la masculin :
piramidă simplă cu 16 capi de serie (Pentru desemnarea capilor de serie , se va
folosi Clasamentul Național General) ,
Ø
Formatul jocului va fi : un joc
primul la 4 din 7 leg-uri , fără diferențe. Semifinalele se vor juca în
sistemul primul la 5 din 9 leg-uri fără diferențe , iar finala se va disputa între
câștigătorii semifinalelor în sistemul primul la 6 din 11 leg-uri fără
diferențe.
Ø
Punctajul acordat sportivilor , va
fi următorul :
1)
Locul 1 – 25 puncte ,
2)
Locul 2 – 22 puncte ,
3)
Locurile 3 – 19 puncte ,
4)
Locurile 5 – 16 puncte ,
5)
Locurile 9 – 13 puncte ,
6)
Locurile 17 – 10 puncte ,
7)
Locurile 33 – 7 puncte ,
8)
Locurile 65 – 4 puncte ,
9)
Locurile 129 – 3 punct ,
10)
Locurile 257 – 2 punct ,
11) De la locul 513 – 1 punct , (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
2.
Cupe de categoria
II-a : (CUPE CU PARTICIPARE MIXTĂ – masculin ,
feminin și juniori) (conf. Hot.
AGE a FRD din 21.10.2022 respectiv Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
Ø Zona 1 : Banat – Crisana – Maramure (Timiș , Caraș Severin , Bihor , Arad , Sălaj , Satu
Mare și Maramureș)
Ø Zona 2 : Transilvania (Bistrița Năsăud , Cluj , Mureș , Hunedoara , Alba , Sibiu , Brașov ,
Covasna și Harghita)
Ø Zona 3 : Moldova – Bucovina (Neamț , Bacău , Botoșani , Vrancea , Iași , Vaslui ,
Galați și Suceava)
Ø Zona 4 : Muntenia – Dobrogea – Oltenia (Argeș , Teleorman , Dâmbovița , Prahova , Buzău ,
Brăila , Ialomița , Călărași , Ilfov , Giurgiu, București , Tulcea , Constanța
, Mehedinți , Gorj , Dolj, Vâlcea și
Olt)
Se
va limita organizarea a mai mult de 4 cupe în aceeași zi , câte una în fiecare
regiune.
Cupele
de categoria II se pot organiza doar în ziua de sâmbătă. Cu mențiunea solicitării aprobării de
organizare prin e-mail către FRD cu minim 45 de zile înainte de ziua
organizării. FRD are obligația de a răspunde în maxim 3 zile lucrătoare , iar
clubul organizator are obligația transmiterii afișului competiției către FRD cu
minim 30 zile de zile înainte de eveniment. Va avea prioritate de organizare
clubul care a trimis primul solicitarea. Totuși , în cazul în care un club va
solicita organizarea a mai mult de 3 cupe într-un sezon competițional, începând
cu a 4-a cerere , conducerea FRD va solicita votul membrilor afiliați cu drept
de vot , iar pentru aprobarea cererii va fi necesar un vot majoritar de
jumătate plus unul.
Ø Pentru a nu dezechilibra
clasamentul național și pentru a păstra importanța participării sportivilor la
cupele de categoria I , fiecare regiune va putea organiza maxim 7 cupe de
categoria II.
Ø Cupele de categoria II se pot anunța și la momentul solicitării de către FRD (în cadrul ședinței
anuale a AG a FRD) în vederea întocmirii Calendarului Competițional anual (în
cazul în care un club dorește să organizeze o cupă după anunțarea Calendarului
Competițional , va fi necesară anunțarea acesteia cu minim cu minim 45 de zile înainte de
ziua organizării).
Ø
Afișul competiției va trebui
publicat cu cel puțin 14 zile înaintea începerii competiției , doar după
aprobarea acestuia de către președintele sau vicepreședintele FRD ,
acesta trebuind să conțină toate informațiile necesare privind : locul unde se
desfășoară , ora începerii , categoria cupei, logo-ul FRD , logo-ul MS ,
logo-urile partenerilor FRD , precum și alte informații care se consideră a fi
necesare de către clubul organizator. Nu se vor putea afișa logo-urile
sponsorilor personali ai cluburilor organizatoare , care intră în conflict cu
sponsorii FRD.
Ø
Condiții de organizare ,
asigurarea unui număr de minim 4 board-uri , prezența a minim 8 sportivi la
concursul masculin. În cazul în care se prezintă mai puțin de 8 sportivi
competiția se poate organiza , însă sportivii nu vor primi puncte FRD , iar
clubul gazdă nu va trebui să plătească taxa fee FRD de organizare.
Ø
La aceste concursuri , pot
participa atât sportivii/sportivele legitimați/e în cadrul FRD , cât și alte
persoane care nu sunt legitimate într-un club sportiv , însă Federația Română
de Darts , va acorda puncte în clasamentul național , doar
sportivilor/sportivelor legitimați/e în cadrul Federației.
Ø
Participarea sportivilor la
aceste conursuri , nu este restricționată pe zone , adică un sportiv poate
participa la un concurs de categoria II indiferent de zona în care acesta se
organizează.
Ø
Ora de începere a concursului va
fi stabilită de clubul organizator.
Ø
Taxa de participare fiind de 40
lei / sportiv ,
Ø
Taxa Fee FRD :
o
250 lei pentru organizarea unei
cupe de categoria II , pentru orice club sportiv , care nu a organizat o
cupă de categoria I , iar în cazul în care același club sportiv dorește să
organizeze o a doua cupă de categoria II în același sezon competițional ,
Fee-ul FRD va fi de 500 lei. De la al treilea concurs organizat , pentru
fiecare dintre acestea , Fee-ul FRD va fi de 750 lei.
o
în situația în care un club
sportiv a organizat o cupă de categoria I , sau a achitat taxa de penalizare
pentru neorganizarea cupei de categoria I (conf. Hot. AGE a FRD din 28.08.2023) , nu i se va percepe taxă de
organizare pentru prima cupă de categoria II , însă dacă dorește să organizeze
o a doua cupă în același sezon competițional , atunci clubul respectiv , va
plăti un Fee FRD de 250 lei. Începând cu organizarea a mai mult de două cupe de
categoria III , Fee-ul FRD va fi de 500 lei.
Ø
Fond de premiere : fondul de
premiere va reprezenta totalitatea taxelor de participare , clubul organizator
având obligația premierii locurilor 1 , 2 și 3 astfel : Locul 1 – 40% din
fondul de premiere , Locul 2 – 30% din fondul de premiere , iar Locurile 3 –
cîte 15% din fondul de premiere.
Ø
Clubul organizator va avea
obligația să ofere 1 cupă , pentru ocupantul locului 1.
Ø
Punctele acordate participanților
(masculin , feminin și juniori) , vor fi înscrise în clasamentul fiecărei
categorii , cu excepția juniorilor care participă atât la competiția de seniori
cât și la competiția de juniori , aceștia vor primi puncte doar în competiția
de senori. Juniorii , vor primi puncte în competiția de juniori doar în
situația în care nu participă și la seniori.
Ø
Sistem de joc și punctajul l va
fi următorul , în conformitate cu cele trei situații identificate și prezentate
:
a.
Situația prezenței la concurs a
unui nr. de 8 – 16 sportivi ,
·
Format joc : sistem piramidă
simplă , cu 2 capi de serie , toate jocurile se vor juca în sistemul primul la
4 din 7 leg-uri , cu excepția finalei care se va disputa primul la 5 din 9
leg-uri fără diferențe.
·
Punctajul acordat sportivilor , va
fi următorul :
·
Locul 1 – 5 puncte ,
·
Locul 2 – 4 puncte ,
·
Locurile 3 – 3 puncte ,
·
Locurile 5 – 2 puncte ,
·
Locurile 9 – 1 punct ,
b.
Situația prezenței la concurs a
unui nr. de 17 – 32 sportivi ,
·
Format joc : sistem piramidă
simplă , cu 4 capi de serie , jocurile se vor juca în sistemul primul la 3 din
5 leg-uri , sferturile de finala și semifinalele se vor juca în sistemul primul
la 4 din 7 leg-uri , iar finala se va disputa primul la 5 din 9 leg-uri fără
diferențe.
·
Punctajul acordat sportivilor , va
fi următorul :
·
Locul 1 – 6 puncte ,
·
Locul 2 – 5 puncte ,
·
Locurile 3 – 4 puncte ,
·
Locurile 5 – 3 puncte
·
Locurile 9 – 2 puncte ,
·
Locurile 17 – 1 punct ,
c.
Situația prezenței la concurs a
unui nr. de peste 33 sportivi
·
Format joc : sistem piramidă
simplă , cu 8 capi de serie , jocurile se vor juca în sistemul primul la 3 din
5 leg-uri , semifinalele se vor juca în sistemul primul la 4 din 7 leg-uri ,
iar finala se va disputa primul la 5 din 9 leg-uri fără diferențe.
·
Punctajul acordat sportivilor , va
fi următorul :
·
Locul 1 – 7 puncte ,
·
Locul 2 – 6 puncte ,
·
Locurile 3 – 5 puncte ,
·
Locurile 5 – 4 puncte
·
Locurile 9 – 3 puncte
·
Locurile 17 – 2 puncte ,
·
Locurile 33 – 1 punct ,
B. Concursul
național feminin :
Ø
Condiții de organizare , asigurarea
premiilor minime , 800 lei la feminin (conf.
Hot. AG a FRD din 08.04.2023) , cu obligativitatea premierii minim a
locurilor 1 , 2 și 3
Ø
Premiile minime , asigurate de
către clubul organizator , sunt : Locul 1 – 400 lei , Locul 2 – 200 lei ,
Locurile 3 – 100 lei (conf. Hot.
AG a FRD din 08.04.2023)
Ø
Asigurarea unui număr de 2
board-uri ,
Ø
Taxa de participare fiind de 40
lei / sportivă ,
Ø
Clubul organizator , va avea
obligația să ofere cupe , medalii și diplome ocupantelor locurilor 1, 2 și 3.
Ø
Sistem de joc la feminin , toate
jocurile disputându-se în sistemul primul la 4 din 7 leg-uri fără diferențe ,
semifinalele se vor juca în sistemul primul la 5 din 9 leg-uri fără diferențe ,
iar finala disputându-se între câștigătoarele semifinalelor în sistemul primul
la 6 din 11 leg-uri fără diferențe.
Ø
Punctajul acordat sportivelor , va
fi următorul :
1.
Locul 1 – 25 puncte ,
2.
Locul 2 – 22 puncte ,
3.
Locurile 3 – 19 puncte ,
4.
Locurile 5 – 16 puncte ,
5.
Locurile 9 – 13 puncte ,
6.
Locurile 17 – 10 puncte ,
7.
Locurile 33 – 7 puncte ,
8.
Locurile 65 – 4 puncte ,
9.
Locurile 129 – 3 punct ,
10.
Locurile 257 – 2 punct ,
11. De la locul 513 – 1 punct , (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
Nominalizarea capilor de serie
concursul feminin (pentru desemnarea capilor de
serie , se va folosi Clasamentul Național General) :
Pentru concursuri cu prezența de
până la 16 sportive , se vor desemna 2 capi de serie.
Pentru concursuri cu prezența a 17
– 32 sportive , se vor desemna 4 capi de serie.
Pentru concursuri cu prezența a peste
33 sportive , se vor desemna 8 capi de serie. (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
C. Concursul național de juniori (mixt)
:
Ø
Condiții de organizare , clubul
organizator , va desemna un responsabil care se va ocupa de buna desfășurare a
jocurilor , altul decât Directorul de Concurs și va asigura un număr de 2
board-uri , dedicate doar jocurilor pentru juniori. (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023) Aceste
borduri nu vor putea fi folsite de către seniori/senioare pentru antrenament
decât după finalizarea concursului la juniori.
Ø
Nu se vor percepe taxele de
participare.
Ø
Clubul organizator , va avea
obligația să ofere cupe , medalii și diplome ocupanților locurilor 1 , 2 și 3.
Ø
Clubul organizator , poate oferi
drept premiu diferite produse sau obiecte.
Ø
Sistem de joc la juniori
(identificăm 2 situații) ,
ü
Situația prezenței la concurs a
unui nr. mai mic de 8 juniori ,
·
Format joc : în sistemul primul
la 4 din 7 leg-uri fără diferențe , grupe de maxim 4 juniori , iar în cadrul
grupelor sportivii jucând fiecare cu fiecare. Ulterior se se vor califica
ocupanții locurilor 1 și 2 în continuare semifinalele se vor juca între: locul
1 din grupa A și locul 2 din grupa B , iar celălalt joc între locul 1 din grupa
B și locul 2 din grupa A , jocurile disputându-se în sistemul primul la 4 din 7
leg-uri fără diferențe , finala disputându-se între câștigătorii semifinalelor
în sistemul primul la 5 din 9 leg-uri fără diferențe.
ü
Situația prezenței la concurs a
unui nr. mai mare de 8 juniori ,
·
Format joc : în sistemul primul
la 4 din 7 leg-uri fără diferențe , piramidă simplă cu 2 capi de serie (conform
Clasamentului Național General al Juniorilor) , toate jocurile disputându-se
în sistemul primul la 4 din 7 leg-uri fără diferențe , finala disputându-se
între câștigătorii semifinalelor în sistemul primul la 5 din 9 leg-uri fără
diferențe.
Ø
Punctajul acordat sportivilor
juniori , va fi următorul :
1.
Locul 1 – 25 puncte ,
2.
Locul 2 – 22 puncte ,
3.
Locurile 3 – 19 puncte ,
4.
Locurile 5 – 16 puncte ,
5.
Locurile 9 – 13 puncte ,
6.
Locurile 17 – 10 puncte ,
7.
Locurile 33 – 7 puncte ,
8.
Locurile 65 – 4 puncte ,
9.
Locurile 129 – 3 punct ,
10.
Locurile 257 – 2 punct ,
11.
De la locul 513 – 1 punct , (conf. Hot. AG a FRD din 08.04.2023)
Ordinea începeri fiecărui joc se va face prin aruncare către bull de către
fiecare sportiv.
Scorul va fi ținut de către sportivul care pierde meciul la board-ul care a
jucat , iar pentru primul joc care va avea loc , scorul va fi ținut de
sportivul aflat ultimul pe piramida fiecărui board.
ATENȚIE !!!
Pentru a primi puncte în Clasamentul Național , un sportiv trebuie să se
prezinte la board-ul de joc , la ora începerii jocului sau , în cazul în care
ora este depășită , imediat după terminarea meciului precedent celui în care
este programat să joace , ori cel târziu , în maxim 5 minute după terminarea
jocului dinaintea sa.
În cazul în care un sportiv a plătit taxa de concurs și nu s-a prezentat la
board-ul de joc , conform paragrafului anterior , iar arbitrul constată lipsa
acestuia mai mult de 10 minute peste ora oficială sau imediat după terminarea
jocului precedent , ori cel târziu , în maxim 5 minute după terminarea jocului
dinaintea sa , acesta va pierde jocul și implicit nu va puncta în Clasamentul
Național, iar taxa achitată nu i se va restitui. (În această situație ,
câștigătorul jocului , prin neprezentarea la board a adversarului , va ține
scorul pentru jocul următor).
Dacă această situație va avea loc în timpul concursului într-o etapă
superioară primei runde, sportivul în cauză va pierde prin neprezentare jocul
respectiv, dar va primi punctele aferente parcursului său până în acea etapă a
competiției.
În situația în care sportivii sunt la board-ul de joc în timpul
corespunzător , însă arbitrul nu s-a prezentat la ora oficială sau dacă
aceasta este depășită , imediat după terminarea meciului pierdut de către
acesta în maxim 5 minute de la terminarea meciului în care a pierdut , sau nu
și-a desemnat un înlocuitor care să se prezinte la timp la board-ul de joc ,
pentru a arbitra meciul următor , acesta nu va primi punctele în
Clasamentul Național , indiferent în ce etapă a competiției se află.
În situația sportivilor juniori , care aleg să participe în campionatul
național atât la secțiunea seniori cât și la juniori , indiferent de categorie
, masculin sau feminin , în cazul în care urmează să dispute un joc în cadrul
concursului de seniori , acesta va trebui să se prezinte la bordul de joc
imediat ce este chemat , chiar dacă se află în desfășurarea jocului la
secțiunea juniori. În această situație , jocul în care participă la juniori va
fi întrerupt imediat și va putea fi reluat doar după finalizarea jocului de la
seniori. În situația întreruperii unui leg la juniori , la reluarea jocului ,
legul respectiv nu se va relua de la scorul rămas , ci de la 501 puncte. Dacă
un junior nu s-a prezentat la bord , la competiția de seniori după ce acesta a
fost chemat , jocul acestuia la seniori va fi pierdut și nu va mai avea dreptul
de a se înscrie pe viitor la competiția de seniori , decât după împlinirea
vîrstei de 18 ani.
!!! Responsabil pentru respectarea și aplicarea
tuturor regulamentelor Federației Române de Darts la concursurile organizate ,
va fi persoana desemnată prin intermediul afișului ca și DIRECTOR DE CONCURS.
Clasamentul se va actualiza după terminarea fiecărei cupe naționale ,
obligația clubului organizator fiind a ajuta desemna o persoană care să ajute reprezentantul
Federației Române de Darts , pentru desfășurarea acestei activități.